PO.P-RÄNDERNA GÅR ALDRIG UR

PO.P-RÄNDERNA GÅR ALDRIG UR

Drygt 40 år senare är vår klassiska rand fortfarande enormt populär och Polarn O. Pyrets filosofi är densamma: att låta barn vara barn, och därmed skapa kläder som är bekväma och funktionella för barn. Unisex är än idag en av grundstenarna i vår design, vi vill göra den bästa skaljackan, jeansen, eller t-shirten. Vem som ska ha vad, och i vilken färg, får du själv bestämma.

Bolaget har genomgått omstruktureringar och ägarbyten sedan det grundades. Större förändringar skedde från mitten av 1990-talet under ledning av Mikael Solberg, då konceptet förnyades och föryngrades, och en intensiv satsning på kvalitet genomfördes.

Företaget leds idag av VD Nanna Hedlund och ingår sedan år 2000 i modekoncernen RNB RETAIL AND BRANDS. Polarn O. Pyret noterades på Stockholmsbörsens O-lista 2001.