Kuinka voimme auttaa?
Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla meihin yhteydessä chatissä tai sähköpostitse.
Näitä yleisiä ostoehtoja (”Ehdot”) sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkosivulla www.polarnopyret.fi (”Verkkokauppa”). Polarn O. Pyret AB (”Polarn O. Pyret” tai ”me”) -yhtiön yhteystiedot ovat: Hälsingegatan 40 7TR, 113 43 Stockholm, Sverige. Puh. +46 (0)8 731 88 00.
Y-tunnus: 556235-7383.
ALV-rekisterinumero: SE556235738301.
Päivitetty 25.09.2023.
Sisällysluettelo
Polarn O. Pyret on lastenvaatteisiin erikoistunut myyjäosapuoli. Asiakkaana voit päättää, haluatko suorittaa ostoksesi myymälöissämme vai tilata Verkkokaupastamme. Verkkokaupassamme tehdyt tilaukset toimitetaan Verkkokaupassamme ilmoitettujen toimitusvaihtoehtojen mukaisesti.
Nämä Ehdot koskevat yksityishenkilöitä, jotka tekevät tilauksen Verkkokaupassamme Suomessa.
Tehdäksesi ostoksia Verkkokaupassamme sinun on hyväksyttävä nämä Ehdot. Tilaus on sitova Ehtojen hyväksymisen jälkeen. Lisäksi vahvistat, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat. Asiakkaana vastaat virheellisesti ilmoitetuista tiedoista.
Polarn O. Pyret pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa näitä Ehtoja, ja sen vuoksi suosittelemme, että luet Ehtomme aina ennen ostosten tekemistä. Ostokseen sovelletaan kuitenkin aina ostohetkellä hyväksymiäsi Ehtoja. Ehtojen uusin versio on aina julkaistu Verkkokaupassamme.
Käyttämämme maksutavat käyvät ilmi Verkkokaupassamme. Polarn O. Pyret tarjoaa yhteistyössä Klarnan kanssa seuraavat maksutavat: laskulla maksu, erämaksu, korttimaksu ja suoramaksu verkkopankin kautta. Tämä maksuratkaisu on nimeltään Klarna Checkout.
Tekemällä ostoksia Verkkokaupassamme hyväksyt Klarnan ehdot.
Klarna Checkout näyttää sinulle määrätyt tiedot heti, kun henkilöllisyytesi on tunnistettu. Henkilöllisyyden todentamiseen vaadittavat tiedot voivat vaihdella ostokerran ja asiakkaan mukaan. Luottotarkistusta ei tehdä koskaan suoraan Klarna Checkout -maksutavassa, vaan tarpeen mukaan valitun maksuvaihtoehdon perusteella.
Kun sinut on tunnistettu, Klarna Checkout näyttää, mitä vaihtoehtoja juuri sinulle on tarjolla. Voit valita vapaasti jonkin maksutavoista, kuten suoramaksun verkkopankin välityksellä, laskun tai korttimaksun. Tarjottavat vaihtoehdot voivat vaihdella ajoittain. Halutessasi voit suojata Klarna Checkout -maksutavan käytön PIN-koodilla.
Kaikki maksuihin liittyvät tiedot ja viestit tulevat sinulle suoraan Klarnalta. Lisätietoja Klarnan maksutavoista sekä täydelliset ehdot löydät osoitteesta www.klarna.fi. Ota maksuun liittyvissä asioissa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.
Klarna Checkout tarjoaa seuraavat maksutavat:
- Suoramaksu verkkopankin kautta
- Erämaksu
- Korttimaksu
- Lasku
Myymälöissämme maksutapoina käyvät:
- Korttimaksu
Luovumme käteisen rahan käytöstä maksuvälineenä myymälöissämme 1.2.2023 alkaen.
Lahjakortti:
Lahjakorttimme voi lunastaa myymälässä tai verkossa ilmoittamalla lahjakortin numero kassalla. Voit valita itse, kuinka suuren osan lahjakortin summasta haluat käyttää. Täältä voit lukea lisää lahjakortista.
Bonussetelillä maksaminen:
Bonus on aina henkilökohtainen. Jos haluat käyttää bonuksia maksaessasi ostoksia, sinun tulee tunnistautua myymälässä tai kirjautua Verkkokauppamme sivuille. Bonuksesi ladataan jäsentietoihisi, ja ne voidaan käyttää ostoksen yhteydessä myymälässä tai Verkkokaupassa. Koko bonussumma on käytettävä yhdellä kertaa eikä sitä voi vaihtaa käteiseksi kokonaan tai osittain.
Verkkokaupassa tehdystä tilauksesta lähetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaa, että tilausvahvistus tarkoittaa vain, että alamme käsitellä tilausta. Lähetämme sinulle toimitusvahvistuksen heti, kun tuotteen saatavuus on vahvistettu ja tuote voidaan toimittaa. Vasta kun olet saanut meiltä toimitusvahvistuksen, sopimus on sitova.
Samassa yhteydessä kun tilauksesi toimitetaan varastoltamme, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään toimitusvahvistus, josta näet, mitä tuotteita sinulle ollaan lähettämässä. Mikäli joku tuote on loppu varastosta, saat siitä tiedon toimitusvahvistuksessa, ja puuttuvan tuotteen summa palautetaan automaattisesti Klarnan välityksellä.
Säilytäthän toimitusvahvistuksen, joka toimii kuittina, jos palautat tuotteita myymälään.
Toimitamme verkkokauppatilauksia vain Suomeen. Emme toimita tällä hetkellä tilauksia Ahvenanmaalle. Jos haluat tehdä tilauksen Suomen ulkopuolelle, vieraile osoitteessa Polarnopyret.com.
Toimitus tapahtuu Verkkokaupan kassalla valitun toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Tarjoamme tällä hetkellä toimitukset Postin toimipisteeseen, kotiinkuljetuksena tai johonkin myymälöistämme. Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot riippuvat asuinmaasta tai tilattujen tuotteiden määrästä. Toimitusvaihtoehdot ja toimitukseen liittyvät mahdolliset rajoitukset ilmoitetaan kassalla.
Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen käsittelemisestä, mikäli meillä on aihetta epäillä petosta. Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille.
4.1 Toimitusmaksu
Verkkokaupan kassalla tulevat näkyviin eri toimitusvaihtoehdot sen mukaan, mihin postinumeroon tilaus on määrä lähettää.
Toimituskulut ja toimitusaika ilmoitetaan kassalla käytettävissä olevissa toimitusvaihtoehdoissa. Jos ostoskorisi tuotteiden arvo on yli 59 euroa alennusten jälkeen, tai jos olet VIP-jäsen, sinulla on aina vähintään yksi ilmaisen toimituksen vaihtoehto. Toimitus valitsemaasi myymälään on maksuton, mutta koska tilauksesi toimitetaan myymälään muiden varastolta lähtevien toimitusten mukana, tämä toimitustapa saattaa viedä kauemmin kuin muut toimitusvaihtoehtomme.
Saamassasi toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyrityksen sivuilla tai ladattavassa Paketit-sovelluksessa, jossa voit seurata meidän ja satojen muiden verkkokauppojen lähetyksiä samassa sovelluksessa. Jos paketti toimitetaan Postin toimipisteeseen, paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä oston yhteydessä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Lähetyksen seuranta ei ole mahdollista myymälänoudon yhteydessä.
Paketin noutaminen tapahtuu valitun kuljetusyrityksen ehtojen mukaisesti. Kun noudat paketin, esitä lähetysilmoituksessa ilmoitettu numerokoodi ja voimassa oleva henkilötodistus. Jos lähetät toisen henkilön noutamaan paketin puolestasi, täytyy henkilön esittää sekä oma että sinun henkilöllisyystodistuksesi.
Jos pakettisi on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, älä ota sitä vastaan, vaan ilmoita siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista.
Toimitus postilaatikkoon on mahdollinen vain tilauksille, joiden arvo jää tietyn summan alle. Paketit, joita ei kokonsa takia voida toimittaa postilaatikkoon, voidaan jättää oven ulkopuolelle tai tietyissä tapauksissa lähettää ilmoitettuun toimipisteeseen.
Polarn O. Pyret ei vastaa paketeista, jotka on asiakkaan hyväksynnällä jätetty kotitoimituksen yhteydessä oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon. Tästä esimerkkinä ovat lähetykset, joissa asiakas on erityisesti toivonut, että paketti jätetään oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon (suuret paketit voidaan jättää myös oven ulkopuolelle).
4.2 Nouto myymälästä
Jos toimituspaikaksi valitaan myymälä, tilauksen toimitus mihin tahansa myymälään (pl. Oulu & Outlet) Suomessa on ilmainen. Tilaukset toimitetaansamaan aikaan muiden varastolta lähtevien toimitusten mukana. Toimitusajat voi vaihdella sen mukaan, missä päin maata liike sijaitsee, sillä myymälät eivät saa toimituksia varastostamme päivittäin. Normaali toimitusaika varastossa oleville tuotteille on neljästä (4) kymmeneen (10) työpäivää.
Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme. Paketin noutavan henkilön tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Jos lähetät toisen henkilön noutamaan paketin puolestasi, täytyy henkilön esittää oma henkilöllisyystodistuksensa että tilausnumero.
4.3 Toimituksen myöhästyminen ja osatoimitus
Teemme parhaamme toimittaaksemme tilauksesi mahdollisimman pian. Emme kuitenkaan vastaa toimituksen viivästymisistä alennus- ja ruuhkasesonkien aikana tai mikäli ne johtuvat meistä riippumattomista seikoista.
Polarn O. Pyret ei toimita tilauksia osissa. Jos emme jostain syystä pysty toimittamaan kaikkia tilauksesi tuotteita, ilmoitamme sinulle siitä välittömästi. Jos olemme jo saaneet maksun tällaisesta tilauksesta, hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan takaisin sinulle alkuperäisen maksutapasi kautta.
4.4 Noutamaton paketti
Pakettiasi säilytetään 14 päivän ajan myymälässä tai valitun kuljetusyrityksen jakelutoimipaikassa siitä päivästä alkaen, jolloin paketin saapumisilmoitus lähetetään. Jos et nouda pakettia 14 päivän kuluessa, se lähetetään takaisin varastollemme. Polarn O. Pyret pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta noutamattomasta paketista 10 euron maksu palautus- ja käsittelykustannuksina.
4.5 Hinnat
Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä Verkkokaupassamme voimassa oleva hinta. Kaikki hinnat Verkkokaupassamme on ilmoitettu euroina (EURO). Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka tällä hetkellä on 24 %. Mahdolliset toimitusmaksut lisätään tuotteen hintaan toimitusehtojemme mukaisesti.
Jos Verkkokaupassamme ilmoitettu tuotteen hinta tai tiedot ovat virheellisiä ja ymmärsit sen tai sinun olisi pitänyt ymmärtää se, hinta tai tiedot eivät koske ostoa.
4.6 Ikäraja
Myymme tuotteita ainoastaan 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille. Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja.
Asiakkaana sinulla on Kuluttajansuojalain perusteella aina 14 päivän peruuttamissoikeus etäkaupan yhteydessä. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivämäärästä. Peruuttamisoikeus tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ja saada rahat takaisin, kun olet tehnyt ostoksia Verkkokaupassamme.
Polarn O. Pyretin asiakkaana sinulla on peruuttamisoikeuden lisäksi 30 päivän vaihto-oikeus verkkokaupassamme ja myymälöissämme tehdyille ostoksille. Vaihto-oikeus tarkoittaa, että sinulla on oikeus vaihtaa tuote riippumatta siitä, oletko tehnyt ostoksia Verkkokaupassamme vai myymälöissämme. Jos haluat vaihtaa verkkokaupastamme ostamasi tuotteen tai tuotteet, voit suorittaa vaihdon myymälässämme. Voit myös vaihtaa tuotteet palauttamalla tuotteet varastollemme ja tekemällä uuden tilauksen verkkokaupassamme. Tässä tapauksessa veloitetaan palautusmaksu ja mahdolliset uuden tilauksen toimituskulut.
Tarjoamme täyden palautus- ja vaihto-oikeuden (”Avokauppa”) 30 päivän ajan myös aletuotteille. Ei koske Second Hand -tuotteita.
Peruuttamisoikeus
Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi 30 päivän kuluessa ostosta Verkkokauppamme kautta, sinulla on oikeus avata pakkaus ja tutkia tuotetta siinä määrin kuin on tarpeen sen ominaisuuksien ja toimintojen arvioimiseksi. Meillä on kuitenkin oikeus vähentää summa, jolla tuotteen arvo on vähentynyt, jos sinä tai lapsesi olette käyttäneet tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen ominaisuuksien ja toimintojen arvioimiseksi, esimerkiksi vaatteen sovittamisen lisäksi. Tällaiset vähennykset tehdään tuotteen arvon perusteella palautuksen yhteydessä alkuperäiseen arvoon verrattuna.
Vaihto-oikeus
Jos haluat käyttää vaihto-oikeuttasi 30 päivän kuluessa Verkkokaupassamme tai jossain myymälässämme tekemästäsi ostosta, tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ja niissä on oltava jäljellä kaikki laput, sinetöinnit ja sinettitarrat. Tämä koskee myös alennustuotteita. Tämä tarkoittaa, että tuotteet eivät saa olla vahingoittuneita, likaantuneita, pestyjä tai käytettyjä (muuten kuin tuotteen sovittamista varten), jotta voit käyttää vaihto-oikeuttasi. Jos varastoomme lähetettyä palautusta ei hyväksytä, se palautetaan asiakkaalle. Tämä palautusmaksu veloitetaan asiakkaalta.
Peruuttamis- ja vaihto-oikeus ei koske seuraavia:
(1) asiakkaan ohjeiden mukaan valmistetut tuotteet (esimerkiksi mittatilausvaatteet); tai
(2) tuotteet, joiden sinetti on rikottu tai sinettitarra poistettu ja jotka eivät sovellu palautettaviksi terveys- ja hygieniasyistä (esim. alusvaatteet ja uima-asut)
(3) second hand -tuotteet
Peruuttamis- tai vaihto-oikeuden käyttäminen
5.1 Palautus myymälään
Voit palauttaa Verkkokaupastamme ostetut tuotteet myymälöihimme lukuun ottamatta alla mainittuja myymälöitä (tämä koskee myös verkkokaupassa myytäviä outlet-tuotteita). Ota tuotteen lisäksi mukaan toimitusvahvistus, jonka sait sähköpostiisi tehdessäsi ostoksen johonkin myymälöistämme. Paketin mukana oleva lähetysluettelo ei kelpaa kuitiksi. Palauttaessasi tuotteen myymälään et joudu maksamaan palautuskuluja (4,90 euroa) ja voit myös vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen. Huomaathan, että toimituskuluja ei palauteta.
5.2 Palautus Verkkokaupan varastolle
Kun haluat palauttaa yhden tai useita tuotteita Polarn O. Pyretin varastoon, palautusmaksu on 4,90 euroa. Jos olet VIP-jäsen, palautus on maksuton. Paketti sisältää lähetysluettelon, palautusosoitetarran ja palautuslomakkeen, joita on käytettävä tuotteen palautuksessa. Merkitse palautuslomakkeeseen palautuksen syy ja palautettavat tuotteet. Liitä palautuslomake mukaan palautuspakettiin. Voit myös käyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston vakiomallista peruuttamislomaketta, jonka löydät täältä.
Valmiiksi maksettu palautusosoitetarra kiinnitetään paketin päälle, minkä jälkeen paketti jätetään lähimpään postitoimipaikkaan. Suosittelemme, että säilytät postitoimipaikan kuitin palautuksesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet palautuksesi.
5.3 Hyvityksen maksaminen
Palauttaessasi tuotteen tai tuotteita myymäläämme tai varastollemme saat hyvityksen sillä maksutavalla, jota käytit tehdessäsi ostokset. Jos maksutapana on korttimaksu, saat hyvityksen suoraan korttitilillesi. Jos maksutapana on lasku, laskua muutetaan vähentämällä siitä palautuksen arvo. Päivitetyn laskun löydät osoitteesta https://www.klarna.com/fi/. Lisätietoa Klarnan hyvityksestä löydät täältä. Maksat vain pitämäsi tuotteet sekä kuljetus- ja palautusmaksun. Jos käytät peruuttamisoikeuttasi, palautamme vakiotoimituskulut, mutta emme mahdollista erotusta, jos olet valinnut vakiotoimitustamme kalliimman toimitusvaihtoehdon.
Kun tuote palautetaan varastoomme, hyvitys maksetaan heti, kun palautus on vastaanotettu ja tarkastettu. Hyvitys maksetaan sinulle 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin ilmoitit meille haluavasi peruuttaa tilauksesi. Emme kuitenkaan maksa hyvitystä ennen kuin olemme saaneet tuotteen takaisin tai ennen kuin olet osoittanut lähettäneesi sen.
Mikäli olet käyttänyt bonuksen ostoksiisi, pisteet palautuvat jäsenyydellesi.
Jos sinulla on maksamaton lasku, sinun tulee itse kirjautua sivulle www.klarna.fi ja pidentää laskun maksuaikaa, jotta palautus ehditään rekisteröidä. Jos tarvitset apua, voit myös ottaa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numerossa 09-425 99 771.
Lain mukaan sinulla on kuluttajana kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Jos olet ostanut tuotteen Polarn O. Pyretin myymälästä tai Verkkokaupasta ja havainnut sen olevan virheellinen tai viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, sinua kehotetaan asiakkaana tekemään välittömästi reklamaatio tuotteesta. Kohtuullinen aika reklamaation tekoon on kaksi kuukautta virheen havaitsemisesta.
Voit tehdä reklamaation tuotteesta myymälään tai lähettää tuotteen takaisin varastoomme:
(1) Reklamointi edellyttää tuotteen tarkastelua, joten helpoiten ja nopeiten se hoituu lähimmässä myymälässäsi. Jos teet reklamaation myymälässä, ota mukaan reklamoitava vaate ja kuitti koskien reklamoitavaa tuotetta. Jos olet ostanut tuotteen verkossa, Klarnan kuitti/lasku toimii kuittina. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata kohtuullisen ajan sisällä ja siinä olevaa virhettä ei pystytä korjaamaan, voidaan se vaihtaa uuteen tuotteeseen tai tuote korvataan voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti.
(2) Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta tehdä reklamaatiota myymälässämme, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita reklamoitavan tuotteen tilausnumero. Jos reklamaatio hyväksytään, tuote on aina palautettava varastoomme. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä ei peritä kuljetuskustannuksia. Paketti sisältää lähetysluettelon, palautusosoitetarran ja palautuslomakkeen, joita on käytettävä reklamaation yhteydessä.
Kun reklamoitu tuote on palautettu ja tarkastettu, sinulle maksetaan asiakkaana korvaus voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi, Polarn O. Pyret pidättää itsellään oikeuden hylätä reklamaatio voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti. Polarn O. Pyret noudattaa kuluttajasuojalain ja kuluttaja-asiamiehen suosituksia. Voit ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen verkkosivujen kautta tai kirjeitse. Kuluttajana voit myös tehdä valituksesi EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisujärjestelmän kautta täältä.
Tuote ei täytä reklamaation kriteereitä, mutta haluaisin saada sen korjattua:
Käyttäjän aiheuttamat vauriot vaatteessa, puutteellinen huolto, virheellinen käsittely tai normaali kuluminen eivät kuulu reklamaation piiriin. Asiakkaana sinulla on kuitenkin mahdollisuus korjauttaa Polarn O. Pyretin ulkovaatteet meillä. Lue lisää PO.P Repairs -korjauspalvelusta.
Polarn O. Pyret ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.
Jos tuotteessa on toimitushetkellä virheellinen hintamerkintä, ostohetkellä ilmoitettu hinta (katso toimitusvahvistus/kuitti) on voimassa ostosi osalta.
Ylivoimaisen esteen sattuessa Polarn O. Pyretin velvoitteita siirretään. Esimerkkejä ylivoimaisesta esteestä voivat olla yleislakot, pandemia, liikenteen häiriintyminen ja muut tapahtumat, joihin emme voi vaikuttaa, riippumatta siitä tapahtuvatko ne yrityksessämme tai toimittajillamme/yhteistyökumppaneillamme.